onsdag 10 juni 2015

ORC World Championship 2016 - På lördag är det dags för Amager Cup på VM vattnen

På lördag så är det dags att på riktigt lära känna ORC World Championship 2016 vattnen. 3 banrace på lördagen strax norr om Flakfort. 
Det gäller att ta tillfället att bli så välbekant med vattnen att det känns som hemmavid. Nu är det bara ett år och 2 månader kvar.
Vi har mätt in vår blåa träningsspinnaker tillsvidare. Vi måste få till 2 nya spinnakrar till VM. Lite en missräkning att den rosa gick sönder.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar vara lite svalt intresse för denna segling. Vaför de'??

Nils

Anonym sa...

Kan de ha vatt kungabröllop, jag bara frågar jag.

Carl Philip

Anders Nilsson sa...

Vi seglar i Lynetten för vi vill köra krysslänsbana på VM-vattnen.
Själv undrar jag hur danskarna tänker och vad de seglar för tävlingar.
I vårt löb stannade Antheor kvar hemma på grund av mast haveri. Team Carmen fokuserar på dotterns JSM etc så det finns nog många anledningar.
Klubben lyckades genomföra de tre planerade racen trots dåligt med vind mitt på dagen. Det tycker jag vittnar om en klubb som verkligen vill. Det är inte klubben det hänger på.
Vi kommer att ställa upp på alla bankappseglingar med kryss/läns bana som arrangeras i regionen. Kul fight med Krackemut och de andra i vårt löb blev det.

Johan sa...

Märklig löbsindelning i Själland rundt. Verkar som om de tror att Grynet är en Dehler 34 från 80-tals generationen. Ni borde väl segla i löb 13 eller högre...
Lycka till! (Jag siktar på att delta i SR med Josefina 2016. Det här året hinner jag tyvärr inte)./Johan

Anders Nilsson sa...

Ändrat till Löb 13