måndag 26 oktober 2015

Idag damp det ner - F-skattebeviset

En hel del seglare tycker att vi saknar kunniga optimerare för respitreglerna i Sverige och Danmark.
Jag bestämde mig för att erbjuda en tjänst av analyser och optimeringstjänster för racingbåtar.
Jag har gjort ett avtal med Maurizio Cossutti där jag förmedlar Cossutti Yacht Designs tjänster i Danmark, Norge och Sverige.
Tanken är att vi i norden också ska ha tillgång till samma nivå av optimering som Italienare och Kroater för satsande team.
Från och med nu är det alltså möjligt för mig att offerera sådana tjänster.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är detta rätt väg att gå? Att ändra till konstiga långsamma lösningar som mätreglerna tycker är ännu långsammare?

Anonym sa...

Det handlar väl uteslutande om att göra båten snabbare än mätetalet, sättet man gör det på kan väl kvitta.

Styrman sa...

Trodde i min enfald efter 45 års kappsegling att segling avgjordes mellan start o målgång. Inte på ritstadiet...:-(

Anders Nilsson sa...

Det avgörs fortfarande på banan.
Det gäller däremot också att ha koll på redskapet man använder.