fredag 2 oktober 2015

SHFsyd - GoForSpeed igår - några reflektion

Ca 30 seglare mötte upp för att höra om hur man beräknar resultat i ORC, om ORC Sailor Service och om Team Vencoms ORC satsning.

Efter Malmö Offshore var det många som tyckte vi skulle förklara hur ORC fungerar. Min förhoppning är att det klarnat efter gårdagen. 
Martin Nilssons och Henrik Ottossons resa med Salona37 och Team Vencoms Ker 39 som precis börjat är imponerande. Kul att höra om hur de gjort med Salonan och det ska bli spännande att se vad de kan göra med Ker 39.
Att det var ett viktigt möte att ha kände jag på seglarnas engagemang och viljan att förstå. Jag ska ladda min presentation med fler exempel och distribuera den till de som anmälde sig.
Jag ska också göra en variant som vänder sig direkt till arrangörer som visar hur CyberAltura fungerar och hur lätt det är. Det är nämligen mycket lättare för arrangörerna än vad SRS och SailWave är. Inga båtdata behöver knappas in. Allt importeras från RMS-filerna.
Namn på skipper och klubbtillhörighet finns dock inte med så det får man knappa in. Båtägaren finns men inte skipper om man vill ha det i resultatlistan till exempel.

Kul tyckte jag. Det här gör jag gärna om. 

Nästa GoFor speed tänkte jag fokusera på ISAF Cat 3 och vad som gäller detta. Allt för att vi seglare ska känna oss trygga när det blir dags för Köpenhamn 2016 och SM i Malmö 2016.
Är det rätt tänkt? Ska vi försöka lura ner Patrik Forsgren och berätta om sin satsning med Team Pro4u?

Inga kommentarer: