torsdag 7 januari 2016

Boot Düsseldorf 2016 - vad ska kollas upp?

I år är jag på Boot Düsseldorf två dagar. Förra gången räckte inte en dag. I år lär det finnas 400 segelrelaterade utställare så det gäller att inte driva runt. Tänkte förbereda mig väl den här gången.
Jag hade jag tänkt fokusera på det senaste inom:
- kolfibermaster
                 - Hall Spars and Rigging
                 - Pauger
                 - Seldén
                 - Southern Spars
                 - Axxon
- fiber rigg
- kolfiberrodertillverkare
- instrument
- linor
- soft shackles
- skothakar
- block och friktionsringar
- segel
                 - Norths sails 3Di, 3Di Raw
                 - Banks, Mambrane Raw
                 - OneSails 4T
                 - Elvström Sails
                 Vilka andra kan vara intressanta?
- nya båtar som skulle kunna funka för ORC racing
                 - Italia 9.98
                 - Arcona 380 (om de ställer ut henne)
                 - Salona 380 (höra vad de säger om henne)
                 - Dehler 38
                 - Dehler 42
                 - Neo 400
                 - Neo 350
                 Vilka andra kan vara av intresse?
- sportbåtar för ORC Sportboat
                  - FarEast 28r
                  - FarEast 23r
                  - Esse 750
                  - Ungerska kolfiberbyggen
                  Vilka andra kan vara av intresse?
- seglarna och designers som jag hoppas träffa
                  - tyska havskappseglare
                  - klassbåtsförbunden
                  - Maurizio Cossutti
                  - Maarten Voogd
                  - Karl Dehler
                  - etc.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ker33 och McConaghybåtarna?

Anders B sa...

Varför inte Ceccerelli och vad han skulle hitta i <10m storlek?

Anders Nilsson sa...

Jag ska träffa Paolo Semeraro som ligger bakom Banks nya duk Membrane Raw och Neo350- och Neo400båtarna.
Ska träffa Scot Tempesta på Sailing Anarchy också vilket ska bli grymt kul.
Det finns en del under 30fot som jag kollat på tidigare som Saphire 27, Seascape 27 etc.
Har du några andra? Seascape 24?