söndag 11 december 2016

SAJK is back - Lasersegling idag

Imorse orkade jag inte riktigt upp i tid för att hinna ut med de andra Laserseglarna. Jag stack ner till hamnen och testriggade båten jag fått låna av Magnus Sjögren. Pernilla Ekelund som hade haft grejerna lovade att det är hur kul som helst. Hon hade lånat båten för att segla SM i fjol. Hon blev så biten att hon köpte en egen.

 SAJK is back

8 grader i luften och 4-6 m/s borde ju vara perfekt för ett test. Kvickt hem igen och hämtade min 20 år gamla våtdräkt. Handskar hittade jag inte så det fick bli utan. Skor köpte jag i Plymouth i somras till J-24 EM så det funkade bra om fötterna.
På väg ut mötte jag de andra som var på väg in. Typiskt.

 Limhamn var perfekt idag för lite vintersegling i Laser. Frågan som Anders Rydlöv ställde sig på MSS-gympan i tisdags var om Lasersegling i 16 år inte slås av ett 20 år långt uppehåll. Måste nog säga att hur det ska kännas sitter där men att få till det tar nog lite tid.

Kryssade ut till Trindelpricken. Går ju fint det här. 

När jag rundade släppte ut och började länsa kändes det lite skakigt. Efter fem minuter gick det till och med att luta åt lovart och styra båten igen med kroppen.

Efter några rundor kring optimisternas bojar för att träna på gipprundningar så började jag känna mig mör. Nu är det bara Ingvar Jönsson med visselpipa i en rib som saknas så hade jag varit 20 år yngre i ett nafs.

Inga kommentarer: