lördag 21 oktober 2017

Grynet på land, förbereds redan för 2018

2018 är snart här. Dags att förbereda Grynet redan nu.

Jag har ju en grym vintertäckning till henne så nu är hon rengjord och redo för cleaner och vax utan att det ska behövas att vattnet slås på i småbåtshamnen. Tänkte jag skulle vattenslipa bottenfärgen redan nu så det går att lägga på så fort temperaturen går över fem grader. Då ska det väl gå att komma i tid till säsongen den här gången. MAIOR i Kiel hade varit kul att komma i mål med. Tidigt på våren, redan till Valborgshelgen.
Dagen till ära när starten går till Rolex Middle Sea Race idag tvättades Grynet i en tröja från racet 2013.
5-år sedan vi startade på Rolex Middle Sea race med Per Sahlbergs Windriven.
Fyra år sedan vi lyckades genomföra, 2013.
Ett grymt äventyr kanske inte så mycket sport på lika villkor men en grymt kul upplevelse.

Imorgon är det dags för ett nytt pass i Laser och på eftermiddagen ska vintertäckningen på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det nya planer på G för Grynet? Är du tillbaka på en modifierad startruta 1.


Magge

Anders Nilsson sa...

Vad är en modifierad startruta 1?

Vi har börjat diskussionen om 2018. Båten är i bättre skick och har bättre utrustning idag än vad vi hade till ORC VM 2016. Det är kanske bara någon liten modifikation som ska göras.
Vad gäller tävling i kölbåt så finns en del kvar att göra, en del som är avklarat och en del som är ointressant.

För egen del så är jag ute efter träning som prio 1. Prio 2 är att mäta vad träningen förbättrat genom resultaten på tävlingar. Går inte det så är inte segelsport min grej längre. Just nu känns det bra i Laser, träning ett par gånger i veckan och jag blir bättre. Jag kommer dock aldrig att bli så bra som jag var en gång i Lasern. Den får stå för att vara ett fundament.