onsdag 1 november 2017

Långlunchsegling i Laser idag

I morse när jag skulle ta en kopp kaffe vid 10-tiden så såg jag fem stycken 29er som riggades på hamnplanen. Precis när jag hällt upp kaffet så plingade det i gruppen MSS Jolle. Ola undrade om någon annan var sugen på att köra ett långlunchpass. Då gick det inte att motstå längre. Jag hade några mail som skulle iväg men så drog jag 10:30 och vi var på vattnet klockan elva.
Abbekåsare dominerade Laserfleeten på sundet idag

Jag har nu gjort ca 30timmar träningstid i Laser och börjar kunna hänga bra med på träningarna. Jag lyckades hänga på bra så Ola och jag fick ett riktigt meningsfyllt pass med bra tempo och situationer. 
Jag måste träna mer på slag och rundningar. Här tappar jag hela tiden mot Ola. Dagens vindstyrka är inte så svår att segla i så det förklarar att jag hängde på bra. Det krävs ändå att man jobbar hela tiden annars tappar man. Jag kanske blir tjatig men Laser är en helt annan jolle idag än vad den var förr. Den svarar fint på trim och hur man jobbar med kroppen. Grymt kul är det.

Inga kommentarer: